Vad gör jag om mitt kärl inte blivit tömt?
Jag har tömningsdag idag men ingen har varit här och tömt mitt kärl, vad ska jag göra?
Följ inlägget
2
följare
Tack för din fråga!
Sophämtning sker mellan 06.00 - 22.00 på vardagar. Har du inte fått tömt ber vi dig vänta till nästföljande vardag. Vid en eventuell försening försöker vi alltid köra ikapp. Vid större förseningar informerar vi om detta via driftinformation i vår app och via vår hemsida. Vid längre utebliven hämtning ber vi dig kontakta oss via mail: info@sigtunavatten.se eller kontaktcenter på telefonnummer 08 – 409 251 01.
Utebliven tömning kan också bero på att ditt kärl inte var framställt på tömningsdagen. Du kan även beställa extratömning eller ställa fram en extrasäck med restavfall och betala enligt gällande taxa.
Jag har bytt mobil och får inte sms om tömningsdagen.
Då kan du ladda ner appen till din nya telefon och ställa in så att du får notiser från vår avfallsapp till den telefonen istället.
Läs mer om hur du laddar ner appen här.
Observera att appens notisfunktion ska ses som ett hjälpmedel. Det är fastighetsägarens eget ansvar att ställa ut sopkärlen så att tömning kan ske även i de fall då notiserna skulle fela på grund av till exempel tekniskt fel, felaktiga inställningar, fel hos telefonoperatör.
Lycka till och hör gärna av dig igen om du har ytterligare frågor!